Вантажопідйомне обладнання
Кранова техніка широко застосовується в різних сферах промислового виробництва, гірничодобувному комплексі, при будівництві і в складських приміщеннях. Вантажопідйомні крани переміщують будь які види вантажів від сипучих матеріалів до металевих слябів.
Купити вантажопідйомні крани в Україні за найбільш оптимальними цінами можливо на заводі КРАНКОМПЛЕКТ. Виготовлення вантажопідіймальних кранів - основний напрямок діяльності підприємства. Фахівці приділяють особливу увагу кожному обладнанню для підйому і переміщення вантажів, що випускається. Це дозволяє гарантувати високу якість збірки, надійність, продуктивність і довговічність обладнанню техніки.
Існує декілька видів вантажопідіймальних кранів, що відрізняються конструкцією, вантажопідйомністю і іншими характеристиками, які обумовлюють сфери застосування кранової техніки.
До найбільш поширених типів вантажопідіймальних кранів можна віднести:
портальні;
контейнерні;
мостові однобалкові/двобалкові;
консольні;
козлові;
стрілові;
гідравлічні.
Крім того, по виду вантажозахоплювального органа крани можуть бути:
загальнопромислові (крюкові);
магнітні;
грейферні;
мульдозавалочні (шаржир машина);
стриперні.
Опис і призначення портальних кранів
Дані види вантажопідіймальних кранів поділяються на три основні групи, які мають відповідне позначення:
КПМ - крани портальні монтажні;
КПП - крани портальні перевантажувальні;
КПД - крани портальні докові.
Конструктивно, дане вантажопідйомне обладнання являє собою поворотні стрілові системи, які встановлюються на портал, що пересувається по підкрановому шляху. Портали, на які встановлюються портальні крани, надають можливість проїзду різних транспортних засобів. Найбільш часто портальні крани застосовуються в морських портах або великих річкових портах, на підприємствах суднобудівної і судноремонтної галузі, на плавучих доках, в будівництві при зведенні гідротехнічних споруд.
В якості вантажозахоплювального органу на портальних кранах як правило використовуються грейфери, магніти і гаки. Система може мати 1, 2 або 3 підкранових шляху, при цьому колія може мати ширину 6, 10.5 або 15.3 метра. Вантажопідйомність кранів портального типу може відрізнятися у перевантажувальних і монтажних конструкцій. Так, перевантажувальне обладнання може використовуватися для переміщення вантажів вагою від 5 до 40 тон, в той час як монтажні крани можуть мати вантажопідйомність до 300 тон. При цьому довжина вильоту стріли може досягати 40 метрів.
Особливості кранів мостового типу
Дані види вантажопідіймальних кранів отримали найбільш широке поширення в сфері будівництва, на виробничих і промислових підприємствах, в галузі складського господарства. У металургії часто застосовуються мостові крани грейферного і магнітного типу.
Мостові крани мають міст (одна або дві балки), з'єднаний з кінцевими балками. Конструктивно, мостові крани бувають опорні й підвісні.
Рейки для переміщення мостових опорних кранів встановлюються на колонах будівель або естакади, що знаходиться зовні цехів або складів. Така конструкція дозволяє забезпечити високу динаміку мостових кранів.
В якості підкранової колії мостових підвісних кранів використовується двотавр закріплений до ферм будівлі, дана конструкція значно знижує вартість, але має обмеження по вантажопідйомності і режиму роботи крана.
Зазвичай мостові крани обладнані гаками, магнітами або грейферами. Можливість використання різних вантажозахватних пристроїв істотно розширює сферу застосування вантажопідйомного обладнання.
Мостовий кран може бути однобалковий або двобалковий. Перші конструкції істотно легше і відрізняються підвищеною маневреністю, в той час як двобалкові кранові конструкції відрізняються більшою вантажопідйомністю і надійністю.
Опис і види однобалкових кранів, кран-балок
Одним з найбільш затребуваних видів вантажопідіймальних кранів мостового типу вважаються однобалкові крани, кран-балки. Конструкція включає кінцеві балки, прольотну балку і підйомний механізм (електричний тельфер). Прольотна балка кріпиться до кінцевих, що забезпечує легкість переміщення пристроїв підйому. Завдяки підйомним механізмам вантажі можуть переміщатися в горизонтальній і вертикальній площині, а сам тельфер пересувається по прольотній балці.
Кран-балки оснащуються ручним або електричним тельфером, який є безпосередньо підйомним механізмом. Кран-балки переважно використовуються при вантажно-розвантажувальних роботах і монтажі всіляких конструкцій на виробництвах або в складських приміщеннях.
Експлуатувати кран-балки потрібно в закритих приміщеннях або в місцях з критим навісом. Під час роботи кран-балок допустимі температурні перепади від -20 до +40 ° С. Кран-балки можуть бути ручними або електричними (у другому випадку керування системою здійснюється за рахунок електродвигуна, підключеного до електромережі через спеціальний кабель), опорними або підвісними.
Кран-балки опорного типу переміщуються переважно по направляючій колії виготовленої з сталевих квадратів або рейок, встановлених на металеві або бетонні опори.
Вантажопідйомні конструкції опорного типу складаються з наступних частин:
пролітної балки (головної балки);
кінцевих балок з ходовими колесами;
підкранової колії;
підйомного пристрою (електричного тельфера, ручної талі).
Механізм для підйому вантажів в ручних кран-балках представлений ланцюговими талями, а в електричних - тельферами з електроприводами. Для управління підйомним устаткуванням з електричними приводами система оснащується дистанційним або стаціонарним пультом. Підвісні кран-балки пересуваються по підвісному шляху, який облаштований всередині або зовні будівлі, а також по естакаді.
Вантажопідіймальне обладнання підвісного типу складається з таких частин:
пролітної (головної) балки, кінцевої жорсткої і рухомої балок;
ходових кареток, що переміщуються по підкранових напрямних з двутавра (на них підвішуються балки);
підйомного механізму (електричного тельфера, ручної талі);
кнопкового пульта для керування електроприводом.
При необхідності прольотні балки можна посилити вертикальною шпренгельною конструкцією. Кран-балки підвісного типу можуть бути двопрольотними і однопрольотними. Застосування таких конструкцій на виробництві або в промисловості залежить від робочого простору об'єкта.
Якщо порівнювати опорні й підвісні кран-балки, то другі мають більш просту конструкцію і меншу вагу при однаковій вантажопідйомності.
Особливості консольних кранів
Дані вантажопідйомні крани підрозділяються на такі види:
Настінно-консольні. Конструкція такої кранової техніки включає в себе настінні ферми, по яких пересуваються візки з лебідкою, яка забезпечує підйом вантажів. Застосовуються крани настінно-консольного типу переважно у виробничих або промислових цехах, щоб зменшити роботу мостових вантажопідйомних установок.
Настінно-консольні конструкції встановлюють стаціонарно: спочатку ставляться колони, і вже на них кріплять консолі. Можливість застосування кранової техніки консольного типу багато в чому визначається специфікою виробництва і особливостями конкретного приміщення, але найбільш часто їх використовують на невеликих складах і цехах обмеженій площі.
Колонні. В даному випадку конструкція передбачає не настінну ферму, а стаціонарну колону. Такі крани дозволяють обслуговувати різні вантажі, тому ними часто обладнані заводи машинобудівної галузі.
Призначення козлових кранів
В даному випадку несуча конструкція спирається на кранові колії через спеціальні опорні балки (ноги). Крани козлового типу набули широкого поширення в різних виробничих сферах. Так, вони є невід'ємними конструкціями для обслуговування складських майданчиків, підйому будь-якого штучного вантажу, завантаження і вивантаження вагонів, контейнерів, лісу та пиломатеріалів. Також козлові крани використовуються при монтажі збірних конструкцій в сфері промисловості і цивільного будівництва, при обслуговуванні гідроелектростанцій і секційному монтажі при будівництві судів. Як правило, кранове вантажопідйомне обладнання козлового типу встановлюють на відкритому майданчику.